Har kommer bilder!

Vart hus de forsta tva veckorna

Old Goa

yooooga

en liten elefanttur

Bra vecka!

Hej där hemma!
Vi har haft en väldigt bra vecka. Nu har vi bott i huset i en vecka och det känns bra. Enda nackdelen är att vi får besök av massa djur hela tiden. Ena dagen en stor groda i badrummet, nästa dag en tjock gräshoppa som skrämde livet ur oss och inte nog med det, en kackerlacka i sovrummet. Men det är väl sådant man får räkna med när man är här.
Veckan med tjejerna har varit så rolig! Varje dag planerar vi och fixar till kommande pass. Denna veckan har vi pluggat med dem, lärt dem hänga gubbe, köpt bollar och kastat gris, och i torsdags och fredags hade vi danslektioner med dem. Vi lärde dem en ny dans från början till slut och de tyckte att det var så kul. De flesta var jätteduktiga då dem har taktkänsla i och med all indisk dans dem har lärt sig. Så nästa vecka tycker vi att det är deras tur att lära oss lite indisk dans ;) Det har varit svårt att få kontakt med dem som har barnhemmet men denna veckan känns det som de har släppt in oss lite mer. Skönt!
Nu ligger vi på stranden och skriver. Denna helgen är vi i södra Goa på e strand som heter palolem. Finaste stranden hittills :) vi bor i en strandhytt precis vid havet. Igår gick vi upp tidigt för att åka ut på en delfintur med båt. Efter en halvtimmes tur fick vi äntligen se delfinerna. Såg inte så mycket för dem var säkert rädda för alla båtar som körde runt och skulle kolla. Men en fena här och där såg man allt :) det var häftigt!
Men den största sysselsättningen denna helg har varit, håll i er.... Lusplockning. Fruktansvärt äckligt har det varit för oss.Vi har haft panik här. Det är flickorna på barnhemmet som har smittat oss med löss. Varje dag när vi kommer till jobbet sitter flickorna på rad och plockar löss på varandra. Tog ett tag för oss att inse att vi lätt skulle få det. Så nu i helgen har vi behandlat oss så nu är vi lusfria ;)
Imorgon åker vi hem till Assonora igen. Vi har planer på att åka till Bombay nästa helg. Så ska kolla på lite flyg och hotell i veckan :)
Ska även försöka lägga upp lite bilder i veckan. Hoppas ni har det bra hemma :)
Kramar från oss!

Tredje veckan

I torsdags bestamde vi oss for att aka ivag over helgen. Vi valde att spendera dagarna i Baga som ligger vid kusten. De flesta turisiter aker dit men aven indierna sjalva. Man kan nog jamfora Baga med Varberg. Eftersom vi jobbade pa fredags eftermiddagen kom vi inte fram forran pa kvallen. Vi hittade en jatte trevlig taxi kille som korde runt oss till olika hotell men det var fullbokat pa de flesta. Till slut kom vi fram till ett bra hotell precis vid stranden, farst ville dom ha 14 000 rupies vilket vi tyckte var allt for mycket. Vi gick darifran da hotellkvinnan sprang efter oss och erbjod samma rum for 7000 rupies for tva natter. De alskar att lura turister, men oss kan de inte lura langre for vi vet hur det funkar!:)
Lordagen startade med frukost pa sangen foljt av en go dag pa stranden. Vi valde att lyxa till det med roomservice eftersom Angelina fyllde 20 ar.
Pa stranden motte vi aven upp Jack fran Stockholm som vi traffade pa flyget hit. Vi hade en fin middag pa kvallen som sedan fortsatte pa Bagas bargata! Kvallen avslutades pa stranden:)
Vi har aven hunnit med att flytta under helgen, det nya stallet kanns over forvantan valdigt bra. vi bor fyra tjejer i ett rum.
Jobbet idag gick bra, flickorna hade mycket energi da varit lediga hela dagen fran skolan. De har semester tva dagra denna veckan pga. att temperaturen hojs. Vilket vi verkligen markt av idag:)
Kramar fran oss

Äntligen!

Nu har det antligen dragit igang med jobb for var del :) Igar var vi och besokte projektet. Det ar ett "girls hostel" dar foraldralosa flickor bor. Vi halsade pa alla och det kandes valdigt bra. Sa nu ska vi jobba dar 3-5 varje dag. Det ar lite trakigt att det bara ar tva timmar om dagen tycker vi. Men det ar bara da dem behover var hjalp. Tjejerna gar i skolan pa dagen vilket ar bra, dem ar valdigt duktiga pa engelska.
Idag akte vi till stranden pa formiddagen. Kollade laget i Baga dar vi funderar pa att bo over helgen. Vill komma ifran volontarhuset och uppleva nagot annat  :) Sa vi far se vart vi tar vagen efter jobbet imorgon.
Pa jobbet idag hade vi sa kul. Forst gjorde vi en namnlek med tjejerna. Totalt ar dem 30 st sa det ar valdigt svart att lara sig alla indiska namn ;) Sedan korde vi dansstopp och dem bara alskade det. Speciellt Eric Saade!
Efter det var det dags for laxlasning, matten var valdigt svar. Imorgon har Sarah lovat en utav tjejerna att hjalpa henne med den indiska ekonomin ;) ska bli kul att se hur mycket hon kan om det...
Innan vi gick ville tjejerna fixa oss i haret. Sa alla tre fick jattefina flator i haret och en prick i pannan. De tycker verkligen att det ar kul nar vi ar dar! Imorgon ska vi mala med dem, vi har kopt massa papper och fargpennor sa det kommer dem nog att gilla :)
Det har flugit omkring en vaaaldigt stor fladdermus i vart kok hela kvallen. Sadar roligt! Inte direkt sant som hander hemma..
Innan vi akte pa resan blev vi varnade valdigt mycket om stromavbrott har. Och precis nu fick vi vara med om vart forsta. Det blev sa ackligt svart.. Fick anvandning for var ficklampa vi kopte hemma innan resan sa det var ju bra :)
En liten uppdatering fran Indien, hoppas allt ar bra med er hemma. Vi saknar er.
Kraaam

I vantan pa projekt...

Hej alla!
Nu har var jobbvecka dragit igang men vi har inte jobbat nagonting annu. Vi var och besokte det projektet som vi trodde att vi skulle jobba pa i mandags. Det var ett projekt i slummen dar vi trodde att vi skulle fa aka ut till fattiga omraden och ge mat, klader och prata med barnen dar. Projektet har aven tre skolor utplacerade har och dar. Nar vi kom dit och blev introducerade for projektledaren fick vi reda pa att den hjalp som de behovde just nu var i de olika skolorna, da skulle vi alltsa fa vara pa olika. Det visade sig att skolorna ligger en bit ifran varandra vilket gor att vi maste ta olika bussar till vara projekt. Det ar inte aktuellt for oss da vi inte vill aka lokalbussen sjalva osv. Bussarna har ar proppfulla och ibland kanns det som dem ska valta. Vi besokte skolorna anda och gud sa gulliga alla barnen var. De brakade om oss och alla vill ta i hand och presentera sig.  :)
Igar vantade vi pa svar fran var kordinator Chand om ett projekt pa ett barnhem for flickor. Sa da blev det en slapp dag pa stranden bara. :)
Nu idag, har vi precis fatt reda pa att vi kan fa vara alla tre pa flickhemmet sa om en timme ska vi dit och kolla laget och halsa pa alla. Ska bli spannande :)
Uppdaterar mer och berattar om hur det var senare.
Kramar fran oss

Solnedgång och muttrar i maten

sitter vid stranden på en restaurang och äter och dricker cola. Så gött! Angelina fick precis en skriv i sin mat! Lite snopet faktiskt! Han som jobbar här tyckte nog inte att det verkade så konstigt. Han skrattade lite och sa att den hade trillat av från en mixer eller liknande! Nu ska vi betala och försöka få ett bra pris för mat med skruvar i ;) kan bli intressant!
Jobbet idag gick inte så bra. Fick reda på att vi skulle bli utplacerade på olika skolor vilket leder till att vi får ta olika bussar dit. Det vill vi inte göra! Så vi får se hur det blir imorgon :)
Kram sålänge från Indien

Efter en vecka...

Nu har vi varit har i en vecka! Det har varit otroligt roliga dagar :) Vi har besokt Goas huvudstad Panjim, dar vi var pa en Bollywoodfilm, dock utan engelskt tal eller text sa man fick hitta pa handlingen sjalv.

I fredags var vi pa ett kryddplantage dar vi fick ga runt i djungeln och se hur kryddor vaxte fran grunden. Riktigt intressant :) Dar efter blev vi bjudna pa en indisk lunch som var valdigt annorlunda.  Vi fick aven smaka pa Fenni som ar en stark dryck som manga indier dricker innan en maltid. Det blev darefter elefantridning pa Elefanten Babo, 35 ar gammal! Det var en harlig tur. Angelina fragade elefantskotaren om han hade hittat Babo i djungeln, helt seriost, hahaha!

Idag har vi varit pa ett indiskt brollop. Det var en helt otrolig upplevelse. Alla var sa glada att vi var dar! Vi fick en prick i pannan och blommor i haret. Efter vigseln fick alla ga upp till brudparet. Vi tog kort med dem pa scenen och hon tackade oss sa jattemycket och hon var superglad att vi kom!

Imorgon borjar allvaret da vi borjar arbeta. Vi ska arbeta med ett projekt som heter Education Trust. Berattar mer om hur det ar i veckan :)

Kram fran oss <3

Indien

Hej alla dar hemma!

Just nu sitter vi pa ett internetcafe och ger er alla lite uppdatering. Vi landade i lordagsnatt. Resan gick bra :) Nar vi kom fram till vart hus var kanslorna blandade. Fonsterrutor var sonder, sangar harda som sten och en duschstrale som inte existerar. Men vi har redan vant oss och trivs nu bra har :)

Forsta dagen slappade vi bara pa stranden och tog det lugnt. Goa bjuder pa allt fran kossar pa gatan till vackra kyrkor langs vagkanterna. Det ar valdigt smutsigt overallt och fattigt. Idag sag vi apor pa vara grannars tak som hoppade fram och tillbaka, det var coolt!

Var forsta tur in till staden var en upplevelse mycket farg och manga dofter, oftast inte sa goda ;) Angelina hade oturen att trampa i bajs vilket vi anar kan vara manniskobajs eftersom manga indier bajsar pa gatan.

Imorse hade vi turen att testa pa yoga med en tjock liten indisk man. Han larde oss att andas hogt, stracka ut tungan och gora sexuella rorelser samtidigt. Nagot som vi i Sverige inte ar vana vid svensk yoga.

Mer uppdatering kommer da vi har mer tid och tillgang till internet.

Manga kramar Julia och Angelina

Välkommen till min nya blogg!